Ehmm Happy New Year!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Berry & Esther - WaarBenJij.nu Ehmm Happy New Year!!! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Berry & Esther - WaarBenJij.nu

Ehmm Happy New Year!!!

Door: Berry en Esther

Blijf op de hoogte en volg Berry & Esther

04 Januari 2005 | Australië, Sydney

Zo da's al weer een tijdje geleden zeg...
Kan betekenen dat we nog op het zuidereiland van Nieuw-Zeeland zitten en gewoonweg niets te melden hebben maar niets is minder waar!

We zijn inmiddels al een paar weken in Australie! Hebben de plannen dan ook behoorlijk omgegooid na de laatste berichtgeving op deze site. Nieuw-Zeeland is nog steeds erg mooi maar we hadden voor ons gevoel toch te vaak het gevoel dat we het allemaal al eens gezien hadden...en dat maakt het land niet minder de moeite waard maar met een open reisplan en nog geen ticket voor de verdere reis hebben we besloten de periode in Nieuw-Zeeland af te sluiten, wellicht nog even te werken, en verder te reizen.

Hele leuke tijd gehad met Kim en Sanne (vrienden uit NL)op het zuidereiland. Met hen van Nelson via het Abel Tasman NP naar het zuiden gereden. Via de Arthurs Pass zijn wij vervolgens afgebogen naar Christchurch om te werken en de camper te verkopen....Daar werden de plannen al drastisch aangepast....werken schiet voor ons niet op hier. We konden best een leuke en goedbetaalde baan voor een langere tijd krijgen maar aangezien wij maar een paar weken wilde bijsnabbelen werd het niet veel beter dan glazen halen in de kroeg voor een dollar of 8 per uur. Nou er was maar een klein rekensommetje nodig om te concluderen dat dat niet opschiet....niet werken dus.

En de verkoop van de campervan schoot in Christchurch ook niet echt op. Op de wekelijkse Automarkt waren al gauw zo'n 50 verkopers en slechts een handjevol potentiele afnemers...da's een slechte markt. Nee, Auckland kent een veel betere markt wisten we....een stukkie sturen dus!

In Auckland de dagen doorgebracht in de 'Backpackers Carmarket' een parkeergarage waar reizigers hun auto of busje proberen te slijten aan andere reizigers...Tja wij vielen op met onze enorme camper...en met de vraagprijs ($9500) maar iedere dag wel een geinteresserde, geeft de burger moed. Na een paar dagen hadden we beet! De camper aan een duits gezin verkocht voor de hele redelijke marktwaarde van $8500,- Da's dus een flinke winst voor ons! Hadden we ook hard nodig want de digitale camera had het begeven en er moest een ticket komen voor de verdere reis!

Dachten we een enkeltje Australie te kopen stonden we uiteindelijk met een compleet ticket naar Parijs in onze handen! De reis krijgt dus nog een behoorlijke uitbreiding. Na onze trip in Ozzie zullen we vliegen naar....Sri Lanka (Tja) en vandaar reizen we over land door India. Vervolgens weer van Sri Lanka naar Dubai vanwaar we nog een retourtje naar Afrika kunnen boeken....en dan door naar Parijs...voor de zomervakantie in Frankrijk??

Hoe het reizen naar het rampgebied zal gaan en op welke manier wij daar een draai aan geven zullen we over een maand of 2 besluiten als onze tijd er in Australie op zit.

Nu dus in Australie, een hele stoere 4x4 Toyota Landcruiser gekocht en net een franse gozer opgepikt die met ons maa reist van Adelaide door het droge hete hart van Australie naar het eveneens hete maar erg natte Noorden (Darwin). Daar maken we de balans wel weer op....Nu nog 3 minuten internettijd....zijn live aan het typen. en de fotos kunnen hier niet geplaatst worden....houden jullie tegoed!

Het allebeste voor 2005!

• 04 Januari 2005 - 11:51

Speedy:

Happy new year!!!!
    Let all your dreams be reallity!!!
    De foto's geven mij tranen in mijn ogen.. Mooi he!!! wat een tijd joh....
    En ik hoop dat jullie naar het ramp gebied kunnen gaan en dara mensen kunnen helpen. want alle steun zullen ze nodig hebben.
    Dikke kus

• 04 Januari 2005 - 17:01

Jim En Noelle:

HeHe, eindelijk weer een mail! Ziet er weer toppie uit vrienden. Geen rust in de pokkel.....echt des knopperts....on the road again!!

• 06 Januari 2005 - 19:35

Lisette:

Hoi Berry en Esther,

Een heel goed 2005 voor jullie !!

Liefs Lisette en Jan Paul

• 23 Januari 2005 - 21:40

Joke En Oma:

We hebben weer genoten van de foto\'s en de verhalen.Met opa gaat het redelijk.Jullie nog een te gek en avontuurlijk nieuwjaar. En Gefeliciflapsteerd met je verjaardag Berry

• 24 Januari 2005 - 13:53

Jolanda De Zwart De Waard:

lieve berry
    heel veel plezier daar nog met allen die je lief zijn
    terwijl ik dit aan het typen ben moet ik denken aan jaren geleden weet je het nog oma de waard was vandaag jarig en op deze dag aten we meestal oliebollen bij oma en dan ging ze meestal naar haar verjaardag naar ermelo
    een lieve oma en opa die we niet vergeten
    berry het allerbeste en een goede reis hoor!!!!!
    en een hele dikke kus van je nicht uit nieuw-lekkerland (hier is het ook erg mooi hoor)