De smaak goed te pakken! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Berry & Esther - WaarBenJij.nu De smaak goed te pakken! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Berry & Esther - WaarBenJij.nu

De smaak goed te pakken!

Door: Berry en Esther

Blijf op de hoogte en volg Berry & Esther

01 September 2004 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo Allemaal,

Bedankt voor jullie steunbetuigingen na het horen van onze financiele situatie op Borneo..we maken het uitstekend! Nu inmiddels al weer bijna een week op het vaste land. Komen elke dag weer tot de conclusie dat we Azie nog lang niet zat zijn. Dingen die we in de eerste weken iets minder vonden trekken nu onze aandacht. Voor ons geen westerse restaurants meer met servetten maar heerlijk op straat tussen de creatieve wokgerechten en nog veel meer hapjes waarvan we niet zouden kunnen zeggen hoe het heet....maar lekker!

Vandaag hebben we ons met een ongepland luxe VIP-bus van Kuala Lumpur naar het eilandje Penang in het noordwesten laten rijden. Het is hier nu half acht in de avond en we hebben al een erg bruisend Chinatown ontdekt hier in Georgetown, een van de laatste overblijfselen van de Engelsen. We gaan zo de stad even opsnuiven en de komende dagen kijken wat er van de Europese invloeden overgebleven is.

Beetje cultuur en historie kan ook best weer, hebben de eerste dagen op het 'vaste land' namelijk helemaal bijgetankt (again) op het wel erg ontspannen eilandje Tioman aan de zuidoost kust. Daar niet net als de laatste dagen Borneo helemaal niets gedaan maar in plaats daarvan de benen onder ons lijf vandaan gelopen en veel van het eiland gezien. Het eiland biedt ook een thuis aan vrij veel leuke beesten, de zeer veel voorkomende Monitor Lizard was met zijn 2 meter lengte wel redelijk imposante verschijning zo voor ons huisje....zie foto.
Ook de veel voorkomende apen waren van de partij. Er was er ditmaal eentje iets te assertief...bij onze wandeling over een golfcourse moet hij gedacht hebben dat we het op zijn cocosnoot gemunt hadden...pfff daar zijn we door het oog van de naald gekropen en hebben na een hevige achtervolging besloten de rollen om te draaien en hem de befaamde hollandse oerklank te laten horen. Dat gaf ons (net) genoeg tijd om weg te komen. Leuk aapjes!

Na het eilandje Tioman zou het een behoorlijke ruk zijn naar het noordwesten, we hebben dan ook besloten een tussenstop te maken bij Tasik Chini. Dat is een van de grotere natuurlijke meren van Maleisie maar op de kaart en in de reisgidsen bijna niet terug te vinden. Bleek een hele toer om er te komen, laatste stuk gaat er geen bus meer en het begon al vrij rustig en donker te worden. Gelukkig kon de buschauffeur wel wat zakgeld gebruiken en reden we na zijn laatste rit met hem mee naar het gehucht waar een homestay moest zijn...gelukkig 24 uur per dag open. Het resultaat mocht er zijn. Je doet even wat moeite en komt in een plaatsje in een hutje, met een matje en een klamboe waren we dik tevreden (zie foto) Er werd voor ons gekookt, en de pot schafte goed. De volgende dag ons, na een onwennige start, goed vermaakt in de uitgeholde boomstam waarmee we de lotusbloemen op het meer van dicht bij zijn gaan bekijken. Super ervaring!

Nu, zoals gezegd aangetrokken door de geuren en kleuren van Chinatown....we gaan eten!

• 02 September 2004 - 10:57

W+p:

Genieten van jullie verhalen! De foto's maken het echt compleet! Zijn jullie al toe aan extra fotoruimte?
    xxxx

• 02 September 2004 - 14:22

Jim En Noelle:

jullie hebben het goeoeoeoed..........!!

• 05 September 2004 - 15:47

Susanne & Thijs:

Geweldig om jullie verhalen te lezen en de foto's te bekijken ! Heel veel plezier en groetjes uit Breda

Susanne & Thijs

• 12 September 2004 - 20:26

Ad En Gerry:

Fantastisch om zo 'n beetje met jullie mee te kunnen reizen. Net Vietnam achter de rug, maar zijn wel 'n tikkeltje jaloers!

• 13 September 2004 - 19:56

Remko:

Inderdaad leuk om zo wat over jullie avonturen te lezen. Het blijft een mooi land, maleisie. Kunnen jullie je nu down under nog een beetje vermaken?(neem aan dat jullie al in NZ zijn) Ik ben net weer terug van een paar maandjes op zee. Veel in europa rond gehangen, maar gelukkig zat er nog een leuke tropische verassing in: Bermuda. Heel appart eiland, verder een beetje doorsnee haventjes gehad. Heel veel plezier nog ik lees wel weer waar jullie allemaal rondhangen.

Groeten Remko

• 14 September 2004 - 18:55

Rixt En Tijn:

Ha Ber en Esther,
    Zo te lezen en te zien nog lang niet uitgekeken. De cultuur komt jullie van alle kanten tegemoet. Maar kijken jullie wel een beetje uit met al die inlandse dieren of is het al tijd om een extra ehbo doosje te sturen. Geniet van alles en iedereen en we volgen jullie op de voet dus geen rare dingen

Veel liefs Tijn en Rixt

• 15 September 2004 - 16:58

Lisette En Jan Paul:

Hoi Berry en Esther !

Ik lees regelmatig jullie avonturen, maar heb zelf nog geen reactie gegeven..wat kan ik zeggen..super wat jullie allemaal meemaken !
    Hier gaat het leventje ook lekker door. Ik ben inmiddels begonnen met mijn stage, wel even wennen maar ook erg leuk om met iets nieuws bezig te zijn. Verder gaat alles goed in het huisje en volgende week ga ik met de hele fam. naar Zuid- Frankrijk voor een weekje. Daar ben ik wel aan toe !
    Succes met alle belevenissen !

liefs lisette en Jan paul

• 17 September 2004 - 15:46

Joke En Oma:

we hebben genoten wat we gezien hebben van jullie reis.met opa gaat het redelijk en oma redt er eigen best. en ik ben net verhuist naar een grotere woning. groetjes

• 17 September 2004 - 17:44

Marleen:

Leuk om te zien en te lezen. Reizen pakt niemand je meer af, heel mooi en goed om te doen. Liefs en groeten uit Zevenaar.

• 19 September 2004 - 12:59

Ge De Jager:

Hoi Berry en Esther
    Geweldig toch de uitvinding van de computer.
    Zit ik hier bij Martijn, en kan ik zo maar even een berichtje naar jullie zenden, na eerst natuurlijk wel alles van julie gelezen te hebben.
    Wat een geweldige reis maken jullie. Ik zou er bijna jaloers van worden. Hoewel??, al die enge beesten die je daar tegen komt, dat is natuurlijk niks voor mij.Jan zag de nassi wel zitten, dat wel.
    Missen jullie nog niks van het vertrouwde nederland???
    dag hoor groetjes van Jan en mij
    Ge.