Groene Heuvels...... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Berry & Esther - WaarBenJij.nu Groene Heuvels...... - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Berry & Esther - WaarBenJij.nu

Groene Heuvels......

Door: Berry en Esther

Blijf op de hoogte en volg Berry & Esther

29 September 2004 | Nieuw Zeeland, Wellington

We zijn er….Het beloofde land! Tja we hebben weinig tijd om het echt goed op te snuiven…we hebben het druk. Na 8 dagen loopt het huurcontract met Maui af en moeten we onze gloednieuwe campervan weer inleveren. Tot die tijd lopen we de benen onder ons lijf vandaan en hebben ons helemaal vastgebeten in de camperhandel. En al zeggen we het zelf, we zijn er al vrij goed in geworden! Kunnen menig autohandelaar overtroeven met onze kennis van de campermarkt voor de minima. Staan nu op een afgelegen gravelroad dichtbij het adres van de laatste proefrit, kunnen ons in deze dure tijden geen camping veroorloven dus toeren een stukje en trekken op één van de pittoreske plaatsen aan de handrem en brengen de nacht door….dat pittoreske gaat natuurlijk niet altijd op in de suburbs van Auckland, één van de (in km2) grootste steden ter wereld.

We kunnen dan ook vrij veel schrijven over de verschillende modellen Toyota Campervans en de voors en tegens van de uit Japan geïmporteerde modellen….in plaats daarvan een inmiddels alweer verouderde update. Op weg naar Tokaroa, zo’n 3 uur van Auckland, begonnen we ons de mooiste voorstellingen te maken van de deal die ons te wachten stond. De camper die ‘ready to use’ zou zijn bleek echter de hangout van de alcolistische verkoopster waarbij wij ons niet aan de indruk konden onttrekken dat ze haar alcoholische versnaperingen met enige regelmaat op de bekleding liet onsnappen…’one way or the other’. Nog voor we de camper van binnen gezien hadden, en ook voor ze met schoonmaken begon, vroeg ze of wij toevallig startkabels bij ons hadden. Nee de startmotor was niet kapot…nou wij kijken even verder en spraken beleefd onze teleurstelling uit voor het feit dat we daarvoor speciaal uit Auckland waren gekomen. Toevallig stond er nog een Campervan te koop in hetzelfde stadje, niet interessant maar als je toch in de buurt bent…

Bleek een gedrocht waar je in één oogopslag verliefd op kunt worden, 3x raden!

We zijn al begonnen met pinnen van de daglimieten, duurt een paar dagen. De verkoper weet trouwens nog niet dat we de kopers zijn dat zullen we morgen na een aankoopkeuring duidelijk gaan maken. We gaan er geen woorden aan vuil maken….de foto’s spreken voor zich! Aan de ‘kleine’ verschillen met de huurcamper zijn we bij voorbaat al gewend….het is ons nieuwe thuis voor de komende maanden.

….inmiddels zijn wij de trotse eigenaars van onze Kip. Dat is de meest passende naam voor de caravan die ze vanuit de hemel op onze Holden (Opel) hebben laten vallen. De aankoopkeuring is dus goed verlopen en hebben na een paar kleine onbenullige reparaties (remblokken enzo) weer voor 6 maanden WOF gekregen. (APK zeg maar). De gevraagde $7250,- nog even omgeturnd in een zeer acceptabele $6000,- (€ 3250,-) en weg waren we….zou je denken. Laat het nou zo zijn dat je door een veel te laag weeklimiet van de Rabobank na een paar dagen pinnen niet meer bij je zuurverdiende centjes kunt komen! Wij weer met hangende pootjes naar Jack de verkoper….door een meevaller bij de garage bleken we toch precies genoeg te hebben om de auto te betalen…en van ons laatste kleingeld hebben we de administratiekosten op het postkantoor kunnen voldoen. De auto stond op onze naam….en met een lege tank in Tokaroa, of all places.

Al snel besloten we de net aangeschafte pannen, theedoeken enzo weer terug te brengen naar de plaatselijke ‘prijsstunter’….zou ons net in Auckland kunnen brengen, dan met de retour ontvangen borg de huurcamper aftanken, het draaiboek lag al klaar! Toch nog even bij een 5e pinautomaat proberen…..wonder boven wonder viel er met 1 van de passen nog een paar honderd dollar uit te toveren, we kunnen de pannen houden! En moeten de Rabobank nog op de hoogte brengen van de bug in hun systeem hahahaha!

Terug in Auckland op ons plekkie voor de nacht keken we terug op zeer bewogen dagen en konden de slaap in onze ‘nieuwe’ Kip dan ook moeiteloos vatten!

Nu alweer bijna een week later ‘op vakantie’ in de groene met lammeren gevulde heuvels ten noorden van Auckland….het is Lente! Daarover later meer.

PS we kunnen 2 gasten ontvangen. Reserveren is aanbevolen!

• 29 September 2004 - 08:46

Jim&noelle:

fijn om weer wat te horen!
    Wij hebben met de Rabo dezelfde problemen in midden-amerika gehad en gemeld, doen ze toch niets mee..... Dat van die gasten is wel heeeel verleidelijk! groetjes en veel plezier XXX

• 29 September 2004 - 12:19

W+p:

Geweldig, wat een tegekke
    camper! De kleur is ook lekker veilig! Ben heel nieuwschierig hoe de w.c. er uit ziet, of is deze vraag ongepast?
    xxx

• 29 September 2004 - 15:11

Aaf:

Jemig wat een bak...net zo ruim als mijn Fiat!
    Ben weer helemaal jaloers! Inmiddels is de zaak van Jor, na een spetterend openinsgweekend, officieel open. "Kom maar eens langs": www.clinicantwerp.com
    Geniet ze!!! Liefs Aaf

• 30 September 2004 - 11:29

Speedy:

Waauuwww... nou daar gaan jullie vast een geweldige tijd mee beleven. Echt wat een super camper.
    Ik ga volgende week weer naar buro. Dus hotmail is niet meer bereikbaar.
    Ik mail snel eens om grote verhalen op te hangen van het ohhh zo spannend leven in NL.
    Dikke zoen

• 09 Oktober 2004 - 12:32

Teun:

jeeeehhaaaah.....The Dukes!

• 15 Oktober 2004 - 17:03

Joke En Oma:

wat een prachtige sleurhut
    en wat die uitnodiging betreft oma zou het graag willen en ja het lijkt mij ook wel maar we kunnen opa niet in de steek laten. Hier is alles O.K en oma bedankt jullie voor de mooie kaarten. Tot horens

• 19 Oktober 2004 - 18:54

Tijntje:

In een woord gewèèèèèèldig
    Dit is nog beter dan de Klip die we zijn tegengekomen een aantal jaren terug in Frankrijk.....Heel veel plezier en doe voorzichtig.
    Bedankt voor weer een heerlijk verslag zoals alleen jij dat kan.....

Tijn